Vaggvisa för flyktbenägna



Varenda timglas har runnit ner, varenda fönster står öppet. Och värmen lever på båda sidor väggarna medan sömnen väntar någon timma till. Jag hör dom sista ljuden av sommaren och syrsorna som äter varje millimeter av min hörselgång. I natt slåss jag med insekter på insidan och dom sista levande varelserna utanför. Rörelserna i huvudet springer runt bland veckordagarna framöver, runt bland händelser som inte ens har börjat än. Jag vet inte om det handlar om rastlöshet att springa före framtiden, jag vet inte varför jag springer när man ändå aldrig kommer ifatt. Det enda jag vet är att den som springer aldrig någonsin står still.


Maximilian Hecker är vaggvisornas mästare, klicka dig till youtubelänken och läs om bakgrunden (tjejen Nana) till låten.

Kommentarer
Lisa

så vackert men för fan vad jag måste sova nu för fan vad jag skäms som suttit här i bloggvärlden och några andra världar istället för att gjort nått kreativt. men tyvärr lätt hänt ibland och jag ska kliva upp tidigt i morgon och sova lite ja för fan.

2010-08-18 @ 04:51:28
URL: http://popflickan.blogg.se/
joss

Ja, remember me är helt klart en av mina favorit filmer! slutet var nog det bästa.. när man fattade hur allt hängde samman och ah. i loved it.



något annat jag älskar är låten i ditt inlägg, ruskigt fin låt och underbar röst. har dock aldrig hört talas om snubben förut :O

2010-08-18 @ 21:10:56
URL: http://josefinemede.blogg.se/
Pocka

Vacker låt.

Jaaa ibland blir man allt lite bitter...

Men de är inget för mig, men måste som du säger få vara som man är & inte gå och vara som en lärka dom dagarna man inte är det.



Jag håller med, hela hon är oskyldigt vacker!!!

Hmm vad är dina intressen, vad ser du för typ av filmer, fundera över det. För du kan du ta en bok i någon sådan kategori. Allt handlar om att komma i sinnestämning, tror även att du skulle behöva de - en bok once in a while.

Tipsar om självbiografier.....oftast kan man /jag inte sluta läsa då för de är så gripande..



Kramar Sara

2010-08-19 @ 10:14:58
URL: http://barasaraaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback