Somliga ljus brinner aldrig ut



Det är när man stannar till och reflekterar man förstår hur mycket det är som händer. Runt omkring; alla människor och alla tillfällen, med tusentals öden som styr den riktningen vi aldrig väljer. Varför tänka och se bakåt? Jag tänker sällan på vad som har hänt. Och jag tänker sällan på hur mycket som har hänt. Någonstans mellan sirapstimmarna om dom molniga dagarna på insidan är det ändå svårt att låta bli.

Vi spenderar tid för att får den ogjord, vi spenderar tid för att få den att passera och vi spenderar tid för att slå ihjäl den vi inte gled obemärkt förbi. Och någonstans på vägen tillbaka där finns en reflektion man aldrig annars märker. Fotografier, människor, ord och stunder som inte riktigt suddats ut. Det var då jag förstod hur mycket man har gjort i sommar, hur mycket som hänt och hur många människor som man har träffat. Det gäller verkligen att ta tillvara på stunderna och dom bra människorna. Och allting säger mig att det här har varit väldigt, väldigt bra. Det är dags att fortsätta och ha det lika roligt, träffa lika många människor och hitta samma glädje och lättsamhet. Vi ses i vimlet!

 
Nytt med Erik Hassle


Kommentarer
korven

Älskar låten.



Sommaren har varit fullspäckad, ändå gör man ingenting? Hur går det ihop?

2010-07-29 @ 00:38:36
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Lisa

så himla fint.

2010-07-29 @ 00:42:47
URL: http://popflickan.blogg.se/
Lilla Fröken

Minnas de bra sakerna, inte älta gamla problem. Vi måste se framåt men ha med oss lärdomar från förr. Om man bara lever för igår eller imorgon missar man nog nuet - de små stunderna som livet bjuder på just idag.

2010-07-29 @ 09:15:48
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
sara

Vacker bild, braaa låt :)



Jaa men det är inte så lätt för dig att veta.

Jag bor i Linköping, men kontoret ligger i Motala.



Du får fråga om d undrar över något :) Jag hjälper gärna till, försöker blogga om tips och sådär lite då & å, men tanken är att jag fördjupa mig mer.



Tidsbrist är mitt svar :)

Var bor du???



Klart jag känner till EM, ska nog inhandla en ny byrå där inom kort! älskar EM verkligen, så fina grejer!!

2010-07-29 @ 10:25:58
URL: http://barasaraaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback