Att ta framtiden dit den styr dig!

Från Larmtorget till sovrummet hör jag studenternas sång och gläjde. Från ungdom till innan-vuxen-liv hör jag människor som firar, människor som springer genom natten och människor som landar igen där allting fick sin start. Jag minns dom dagarna som en lång fundering på framtiden och vad man skulle göra efter. Och jag har fortfarande aldrig sagt att det här ska jag göra och bli. Jag har fortfarande inte tänkt, fortfarande ingen plan och fortfarande inte ångrat mina val. För allt jag har läst, för allt jag har gjort och allt jag har genomfört har jag aldrig haft en tanke eller plan. Jag bara gjort det jag vill och kan.

Och jag kan nog säga att jag inte hade haft haft roligare, lärt känna fler människor, varit mer nöjd eller lyckligare om jag bestämt allt på förhand - läst ett program istället för alla fristånde kurser som jag själv ville, blivit journalist eller copywriter och haft en titel som mål eller något annat. Jag har ingen examen, ingen titel, men en himla massa högskolepoäng, kontakter och kreativitet. En bakgrund följer inte med dig hela livet, det är bara en historia som förändras igen. På vägen gäller det bara att göra dagarna till så mycket glädje man kan. Och tidigare idag fylldes nog stan av samma sak!


Kommentarer
Lisa

bra skrivet och det var ett år sedan och några dagar sen jag tog studenten och jag funderar fortfarande på vad jag ska göra av livet och framtiden, åh allt är så jäkla svårt. men det löser sig väl va. ha det bra!

2010-06-17 @ 01:07:42
URL: http://popflickan.blogg.se/
pelle

Jag funderar på att göra som dig, jag med. Bara läsa en drös med kurser. Mycket roligare dessutom!

2010-06-17 @ 14:28:07
URL: http://pellespersonliga.se
anna

man behöver inte alltid ha en plan till allt man gör. bara det känns rätt :)

2010-06-17 @ 15:13:59
URL: http://addspirit.blogg.se/
Sofie

Håller med dig till 100% lillebror! Lev i nuet och gör det som känns rätt för stunden!

2010-06-17 @ 19:19:04
siri skywalker

Du skriver alltid så fint. Nu känner jag mig lättad! Var en aning bitter när alla mina vänner tog studenten igår, fick känslan av att jag fortfarande står och stampar på samma ställe. Nu när jag läste din text så insåg jag att jag har gjort så mycket mer än dem, träffat fler folk, testat fler saker , faktiskt bott och pluggat i en annan stad som 17 åring och testat en hel del olika skolor och utbildningar ;)

Jag ångrar ingenting, trots att jag inte är färdig med min gymnasieutbildning än - så har jag hela livet på mig, och allt jag har varit med om har format mig till den jag är idag.



Tack Kalle!

2010-06-17 @ 20:06:25
URL: http://barbiespussy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback