Håkan Hellströms nya skiva, Krögers, Hästens och Strand

Vaknade idag till ljudet från andra sidan fönstrena, ett nyklippt gräs och motorer som ville ha mig vaken. Och så fick dom. Svårstartad, seg och sliten började jag dagen, men efter lunch höjdes tempot och nålarna i ryggen glömde jag bort. Det är konstigt att det ska ta sex timmar för mig att vakna. Jag kom sakta in i dagen, hittade fokus, tempo och började känna att saker och ting blev gjort. Vissa dagar kan jag känna mig som en idrottare, en mittfältare som från början slår bort enkla bollar och tappar position men sakta jobbar sig tillbaka och tajmar brytningar, vinner dueller, hittar rätt i positionsspelet och reducerar på stopptid. Idag var en sådan dag. Och efter att ha så gott som fått upp alla rea-skyltar tillsammans med dom andra började nymonterade rea-varor också trilla in i butiken, samtidigt som reduceringen på stopptid kom efter klockan 18 när jag fick en order på en av dom mer exklusiva sängarna från Hästens. Vissa dagar har du ingen energi kvar i kroppen, du är för sliten och men vill ändå besegra samvetet innan du släcker belysningen, låser dörren och går hem.

Nu ligger jag här i kväll med ett öppet fönster igen, den svala sommarnatten kommer utifrån och in. Och runt omkring har människor talat om midsommar, semestrar och Strand. På fredag kommer Ängö att glöda och människor att lysa. Vi firar midsommar i Kalmars paradis och tills dess ska sånghäften, tält, möbler och underhållning vara klart. Innan dess mellanlandar vi med mat och dryck på Krögers under torsdag kväll. Det är så jäkla skönt när du får somna med ett belåtet hjärta, huvudet rent och tanken klar.

 
Här är Håkan Hellströms nya skiva i väntan på det "riktiga" i höst.

Kommentarer
Lisa

ih har håkan släppt nytt! <3



fint inlägg! som åh du skriver så fint. sommarpuss!

2010-06-23 @ 00:55:52
URL: http://popflickan.blogg.se/
LOVISA

håkan alltså. perfekt!



kram!

2010-06-23 @ 11:18:04
URL: http://tidtid.blogg.se/
LaLizita

Ska du fira midsommar i Kalmar? Inte på Öland?

Själv ska jag fira i sängen... ÅH vad jag vill hem! :)



Kramar

2010-06-23 @ 16:43:58
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback