Bokens afton med Cajsa-Stina Åkerström, Bob Hansson m.fl.


Bob Hansson var på Bokens Afton i Kalmarsalen

I varje meter per sekund blåser minnen, löven och ett piskande regn. Och i varje meter som rör sig från en kuststad till en annan känns det som huvudet töms. Det är som om dag för dag är en ny start, jag känner mig lat. Här finns ingen historik att börja dagen med, inga oavslutate kapitel med nya blad, inga vindar som stannar kvar i en och samma stad. 

Ikväll förlängde vi arbetsdagen genom att promota oss på Bokens Afton där vi är sponsorer. Jag valde ut möblerna till scenen för Bob Hansson, Lars Kepler (pseudonym för Alexandra Coelho Anhdoril och Alexander Ahndoril), Maria Gustavsdotter, Cajsa-Stina Åkerström och Pia Gustafsson, medan Robert Gustafsson ställde in pga sjukdom. Vi delade ut kataloger, erbjudanden och tablettaskar, allt verkade väldigt uppkskattat.

Stannade till för Skotte Linde, som presenterar evenemanget och intervjuar författarna, som för några månader sedan stoppade mig på jobbet och pratade minnen om hur han såg på mig att jag var "Ingvars barnbarn", han berättade om hur han umgicks med farfar som yngre. Jag gillar att lyssna på gamla minnen, gamla människor som älskar att få berätta sina minnen, som tar sig tid för småskitar som jag. Skotte hojtade "Sivves barnbarn" och var snabb med att berätta för Kenneth Ottosson vem jag är, fortsatte med att provsitta möblerna och verkade nöjd innan vi fortsatte vårt arbete innan kvällen för oss tog slut och för andra bara började. Imorgon är en ny dag. Igen.




Kommentarer
Lisa

han är bra mysig den där bob!

2010-11-10 @ 00:38:44
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback