Lilla lila lilla la la la la Lena, kom fyll min mun med dig



Kvar i sängen. Kvar i vila. Och kvar bland tonerna av Kristan Anttilas nya temaalbum Svenska tjejer. Det är låtar i Göteborgpopformat, schlager, lite smyg-dansband emellanåt och handlar om [topparna] Magdalena, Lena, Amanada, Sandra, Josefine och många andra tjejnamn. Något besviken. Och något ojämnt. Men ändå väldigt bra. Har jag garderat mig tillräckligt? Om inte, får du genast ta och lyssna själv! Albumet finns så klart på Spotify.

Kommentarer
anna

jag är väldigt besviken faktiskt, även om det finns några guldkorn. men den växer kanske, förhoppningsvis.

2010-09-30 @ 11:34:58
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback