Avtryck


Tror att en sådan här vilfåtölj [fast i någon annan färg] hamnar i mitt vardagsrum.

En dag kvar innan jag går på ledigt. Det ska bli både skönt och inte. Vi jobbar som tusan i maximalt tempo och intensivt innan vi öppar upp vår nya lokal nästa vecka. Vi gör Sveriges kanske snyggaste butik med utemöbler! Ibland kommer känslan att "shit ska vi verkligen hinna" medan nästan stund är "folk kommer verkligen både känna och tänka WOW när dom ser nyöppningen". Själv vet jag inte vad jag specifikt gör längre, det är så många olika saker att det inte längre känns som jag har en riktigt tjänst - utan några olika små. Jag gillar det, känns ibland som jag fastnar vid ett skrivbord, är inte helt van med känslan, men det är ju det jag gör för stunden. Säljer möbler gör jag väl inte riktigt just nu i alla fall. Mitt i ledigheten blir det en dags jobb, jag vill se anstormingen, reaktionen på det vi gör. Har en inombordsbild av att det här kommer att bli en av dom bästa öppningarna i Kalmar på flera år. Men samtidigt kommer det nog inte bli en fullträff direkt, som med allt tar allt lite tid. Det finns samtidigt ändå bara en chans att göra ett första intryck. Det är så snygga saker vi kommer att ha! Själv gillar jag vilfåtöljen ovan. Jag tror jag ska införskaffa en sådan. Den heter Monet och kommer från danska Sika-Design, som vi bland ett fåtal butiker i Sverige kommer att sälja en hel del ifrån.

Det känns som det hänt mycket senaste tiden. I livet. I vardagen. På jobbet. Och ingenting hemma. Det är dags att städa, att leta redan på sina egna vardagliga saker som jag nästan har glömt bort var dom finns. Disk, tvätt och städning har kommit längre ner på prioteringen. I kväll ska jag påminna mig själv om hur ett citronstädat hem luktar, hur ett ekgolv utan rester från människor i vardagen ser ut, hur det är att göra det där igen som man faktiskt brukar hinna med att göra hur enkelt som helst. Ganska trevligt!

Kommentarer
Lilla Fröken

Härligt att styra upp ett projekt så där. Känna drivet, se resultatet, känna sig stolt.

2011-04-13 @ 22:01:44
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
anna

låter spännande den där öppningen! får man väl spana in när man är i kalmar sen i sommar :)



jag hinner förresten inte heller städa. när jag väl är hemma är jag alldeles för slutkörd.

2011-04-13 @ 22:01:56
URL: http://addspirit.blogg.se/
Anonym

Svar: jaa det va bra men får inte tänka så just nu ;) haha

2011-04-14 @ 18:49:48
anna

hm nä vet ingen som vill se han i sthlm, sthlmarna har int efattat hans storhet ;) haha närå.

2011-04-14 @ 19:32:02
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback