PR-trick: Många vänner på Facebook kan ge större rabatt på kläder

Att sociala medier har tagit stora delar av mediekanalerna att markadsföra sig genom fortsätter att förstärkas. Klädmärket Hope sätter priset på plaggen efter antal vänner du bjuder till butiken via Facebook. I veckan som kommer med start på måndag fram till den 4:e mars kan du själv skapa ett event på Facebook och bjuda in vänner. Beroende på hur många vänner du får med dig till ett kvällesevent för premiären av den nyöppnade butiken ger det er olika stor rabattsats, ju fler vänner desto högre rabattsats. Som topp på PR-eventet får den som lyckas komma med den största gruppen även ett presentkort värt 10 000 kronor, det kan alltså löna sig för en av dom som skapar inbjudningar till sina vänner på Facebook. Jag måste säga att jag älskar den här idén, inte för att man lockar människor till premiären med prissänkningar utan för fantasin och försöket att locka trafik till butiken samt framför allt den uppseendeväckande idén. Antagligen kommer det att skrivas en del om PR-tricket och ge mer publicitet för Hope.  

PR-eventet gäller den nyöppnade butiken på Odengatan 70, Stockholm. 21/2-4/3 kvällstider mellan klockan 18-21. Mer detaljerad info på Hope Stlms Facebooksida längst ner i inlägget. 

5-10 gäster ger -20%
11-20 gäster ger -30%
21 eller fler gäster ger -40%
 




Hope på Facebook.

Kommentarer
Pacemakers

Vi förstår precis vad du menar Kalle, och vi håller med! Det är charmigt att "bjuda in" andra märken i sin egna butik! Vi vet att Weekday sålde vissa plagg från Acne en gång i tiden. Sen ska det givetvis finnas något samband mellan märkena som säljs i samma butik. Vi vill exempelvis inte gå in i en Acne-butik och se massa G-star jeans liggandes på hyllorna.



Mvh!

2011-02-20 @ 13:22:57
URL: http://pacemakers.blogg.se/
Ruth Frida Marie

Riktigt smart idé, facebook kan användas till allt.



Sv: My point exactly. Och jag som inte klär mig särskilt utstickande heller skulle absolut kunna ha en sådan till nästan allt jag tar på mig. Jag funderar väldigt starkt på att köpa några sådana, trots att de är ganska dyra, de är så söta bara. Kan ha det i åtanke när jag ska sälja, så kanske det peppar mig ännu mer.

2011-02-20 @ 14:12:40
URL: http://bubbennilsson.blogg.se/
Eleonore

Svar: Yes, två jobb här vettu :) På ICA är jag både i kassan o på golvet och på krogen plockas det glas. :) Vad gör man inte för sin framtid och pengar :)

2011-02-20 @ 15:01:35
URL: http://lifebyeleonore.blogg.se/
danten89

Coolt pr-trick ;)

Tack för att du diggade mina tankar.



Allt bra denna söndag? :)

2011-02-20 @ 15:15:07
URL: http://animalcity.blogg.se/
Marcus Å

Smart marknadsföring! Har en utmaning till dig..

2011-02-20 @ 16:34:42
URL: http://slipsens.se
AMANDA FALK

så många snygga outfits :D

Sv: Tur du har som har sånna gener! dock måste man ju tänka på insidan också, så öen fast man inte går upp i vikt så bör man äta hälsosamt för kroppens skull :) Själv tror jag inte jag har så speciellt bra ämnesomsättning, har nog normal.. Men kan ändå unna mig eftersom jag äter så nyttig "mat" ;-)



Tack snälla för din ord förresten!



Goood natt & ha en toppen start på veckan imorgon!

2011-02-21 @ 00:36:50
URL: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback