En veckas sammanfattning

♦ Jag undrar hur länge man ska vara "sonen" eller junior". Det är så klart inget man stör sig på av att alltid höra från andra, men det blir en form av förminskning att bli den lilla personen till den äldre. Jag tror att alla hellre vill vara sin egen person och sitt eget namn, ingen parallell till vad man är i ålder.

♦ Möbelmässan var solklart den bästa jag har varit på hitills. Underbart med nytt, ljust och fräscht. Hejdå svarta soffor, hejdå divaner och U-soffor. Eller ja, så klart det inte blir så än, men det såg lovande ut.

♦ Inte helt oväntat åt jag säkert mest godis i alla montrar bland alla besökare på hela möbelmässan.

♦ Så länge Mamas & Papas inte har öppnat efter renoveringen finns det så vitt jag vet inte en enda restaurang som erbjuder tapas i hela Kalmar. Underkänt.

♦ Jag har i särklass världens skönaste säng. Det slår jag fast efter att ha kommit hem igen. Och det tog inte ens två sekunder att känna. Det räckte med att känna doften av målarfärg för att påminnas om att den skönaste sängen står i mitt sovrum.

♦ Min inredningsmak liknar allt mer en 50-årings. Nästa månad har jag säkerligen passerat 60-strecket. Fler soffor och fåtöljer i tantliknande tyger åt folket! En av mässans höjdpunkter var en Emma-liknande fåtölj som heter Ida från Fogia, med vit stomme och klädd i blåblommigt tyg på vit botten. Jag tror att en sådan fåtölj kommer att stå i mitt sovrum framöver.

♦ Finns det något godare än tapas?

♦ Det går utmärkt att klara sig utan dator i en vecka. Via mobilen kommer man långt. Och några hundra nya mail tillsammans på alla mailkonton, varav 95% kan kastas.

♦ Jag som trodde att våren var på väg till oss.

♦ Under måndagskvällen var vi på Italienk afton, jag tror att restaurangen hette Hasse på Sjökanten och låg intill Rocksjön i Jönköping. Det var kanonmat, men det som stack ut var att kocken mellan rätterna kom ut och sjöng opera. Jag kommer högst troligen aldrig någonsin att gilla opera, men jag kommer nog för alltid gilla egna koncept som gör att man minns besöket.

♦ Howardsoffor är det fjärde mest söka soffordet på Google efter U-soffor, divansoffor och 3-sits.


Kommentarer
Marcus Å

Låter som att du haft en intressant vecka

2011-02-12 @ 15:48:03
URL: http://slipsens.se
Lennart

Vår? Men det är ju fortfarande bara februari.

2011-02-15 @ 19:26:57
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback