Manlighet förpackat i design

Det här med att paketera produkter snyggt ska inte underskattas. Jag skulle kunna köpa vad som helst från groomingföretaget Portland General Store bara på grund av hur dom förpackar sina varor. Det finns exempelvis dofter från whiskey, tobak och skog till congnac och kardemumma blandat på olika typer av produkter för bland annat rakning, parfymer och lotions. Ta det klassiska exemplet med Absolut Vodka om förpackningens betydelse. Vi människor tar 60-80% av våra beslut i butiken. Och 60% av inköpen grundar sig i förpackningens utseende. När du väl står där framför hyllan tar du i snitt 12 sekunder på dig för ett beslut.

Trender inom förpackningar går åt det personliga som ska få kunden "närmre" produkten, klimatsmarta och miljövänliga emballage med lång livslängd, vilket innebär att det ska finnas ett användningsområde efter att det har öppnats. Och till sist ett bloggtips där du till exempel kan se reslutat från ett projekt om minmalistisk förpackningsdesign av världsledande varumärken, så har du till exempel aldrig tidigare sett Red Bull.

 

Portland General Store på Facebook.

Fakta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback