Huvudet ligger alltid ett steg före


En av sommarens höjdpunkter; Veronica Maggio, Erik Hassle & Rasmus Sebaach på Sofiero Slott

Jag vände mig, lät blicken snabbt fånga den lilla springan mellan fönsterkanten och hissgardinen i sovrumsfönstret. Mitt i den stunden kom fler tankar än jag iaktagit under hela semestern. Varje gång semestrar närmar sig sitt slut smyger sig dom små psykologiska förberedelserna in under huden. Det går inte att värja sig i förtid. Precis i den stunden när jag insåg att jag inte avslutar semestern med sol idag heller låste sig kroppen, ofrivilligt kvar i sin position, insvärjd i ett alldeles för varmt täcke fyllt av nattens svettningar.

Jag börjar jobba på måndag efter fyraochenhalv veckas semester. Jag känner inte spontant att jag längtar efter det, men jag längtar framåt. Och då menar jag tillbaka till vardagen, rutinerna och till ett stadie när jag kommin in i det igen, vilket säkert går fort. Det är lika bra att fånga det sista som finns kvar. Det sista av sommaren - Håkan Hellström & The Ark @GFA, Daniel Adams-Ray på Strand, Veronica Maggio på Kalmar Stadsfest och lite av dom grillkvällar, solnedgångar och spontana infall som dyker upp. Färgarna har redan börjat ändras i huvudet, men på måndag har precis allt genom mina ögon en helt annan färg än nu. Tack för dom sköna lediga dagarna, dom var trevliga till max! Det har inte varit många sysslolösa timmar dessa veckor!

Kommentarer
josie

tack för en fantastisk semester <3

2011-07-21 @ 22:42:07
toves träningsbogg

fin tröja

2011-07-25 @ 23:49:26
URL: http://tovestraningsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback