Den där jäveln framför

Linserna är beställda, obetydliga saker från Strawberrynet likaså. Och jag låter tvättmaskinen jobba över natten. Jag är så trött. Och i gryningen ska jag låta en tandläkare i förorten slipa mina tänder. Kanske har jag hål, kanske har jag inga fel. Återigen har jag suttit hemma och pillat med jobb, pillat med Indesign och penetrerat huvudet och cellerna med hjärnjympa. Det är ett tålamodstest. Och det är ett tålamodstest att inte kunna göra en enda del klar; tolv sidor direktreklamsblad som saknar priser, mått och alternativinformation. Och framförallt bilder. Det känns som hundratals artiklar, helst kunna all tillhörande information utantill eller bläddra bland buntar av otillräckliga pappershögar. Samtidigt ont överallt av mina oergonomiska sittställningar, men jag antar att sådant försvinner, för det spelar ingen roll för den här veckan har nog ändå varit bra, tror jag. Känslan när man vet att det man har gjort är bra, när man känner att slutresultatet är estetiskt snyggt och tänket på upplägget ändå känns okej, då hoppas jag att samvetet och den inre tillfredställelsen övervinner den halva paniken. Fast just nu känns det bara halvdant. Och jag antar det beror på att jag inte kan Photoshop. Det ger mig psykbryt. För varje dag som går är jag mer och mer övertygad om att kunskap övervinner allt. Jag ska bara springa ikapp den där världsmästaren framför mig. Snart ska jag ta den jäveln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback