Erik Hassle + Kent = Mariefred Sessions

Jag gillade verkligen Erik Hassles debutskiva, den var mycket mer än det radioskval man hade förväntat sig. Däremot var dom efterkommande låtarna i EP-format ingenting att ägna flera lyssningar på. Nu har ett minialbum kommit ut med sex nya låtar tillsammans med Martin Sköld och Jocke Berg från Kent. Det är åt det bättre igen, där Stains, Stay away och Arrows sticker ut mest och håller minst samma klass som topparna på debutskivan [läs Make it in time & Back to bed]. Lite svårt att förstå singelvalet Are you leaving som är svagaste spåret. Och det där Karl-Bertil Jonsson-utseenet, seriefigurshåret och att för det mesta bära en t-shirt det står Los Angeles Kings på är förlåtet. Lyssna på albumet i sin helhet på Spotify.



Erik Hassle på Facebook.

Kommentarer
Anonym

Hahaha nej jag kan inte heller fatta hur vi misst det. Det är ju precis nyrenoverat, samt att vi går förbi där i princip varje dag :p haha ja jag säger då det :)

2011-03-29 @ 15:35:31
anna

jag kan förstå valet av are you leaving, den känns mest "radiovänlig", kanske därför man inte har den som favorit ;) men jag tycker den växer för varje lyssning! kanske ska ge debutskivan en ny chans nu då, särskilt de två låtar du tipsar om. jag tänker bara på hurt och den spyr jag typ på :P

2011-03-29 @ 18:30:31
URL: http://addspirit.blogg.se/
Anonym

- Erik är så jävla bra!

2011-03-30 @ 15:39:59
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback