Retro-inredning från Designers Guild

Efter en dag förbi gula raspfält längs riksväg 136, ett varmt Öland och genom ledig tid avslutade jag kvällen hos föräldrarna. En sallad ute framför sundskanten, dom små husdjuren som jag lämnade när jag flyttade från föräldrarhemmet springades omkring och när det blev kyligare intog jag en avslappande plats i soffan. Och jag bläddrade igenom tidningarna som fanns. I Sköna Hem såg jag Desigers Guild med reklam för kollektionen Sofienberg. I annonsen visades denna schäslong [nedan] som heter Gibson. Retro-känsla med dom höga runda benen, den tunna stommen och lätt rundade ryggen. Den är galet snygg. Tyvärr hittade jag ingen bättre bild. Googla ockå Julep fåtölj eller Spin soffa. Har Tricia Guilds bok Känsla för färg liggandes och dammar här, kvinnan bakom Desigers Guild. Köpte den i arbetets syfte men har nog aldrig mer än bläddrat igenom den och imponerats av hur man lyckas använda så många färger med så många olika emotionella effekter och uttryck.  


Kommentarer
Thessan

Åh jag vill också va på öland :( Det var alldeles för längesen jag var där.



sv: Ja det har ju blivit en del skor, fler än vad jag egentligen har plats för. Tycker att en walk in closet borde vara standard i lägenheter nu för tiden :P Haha fyller du år då? :)

2011-05-20 @ 08:16:35
URL: http://theresepatricia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback