Varumärket Lady Gaga & The edge of glory

2000-talets bäst marknadsförda artist i genomslagskraft, en nutida ikon med en balanserad del av både mystik och catchy musik som gör henne framgångsrik. Under högskoleutbildningen skrev jag om Christina Aguilera [en tidigare Gaga light] som varumärke istället för ett företag, jag undrar om inte Lady Gaga idag är ett lika intressant varumärke som Apple, Facebook och Google. Och värdet på namnet Lady Gaga lär vara värt rekordsummor för att vara ett artistnamn. The edge of glory avslutar hennes nya album Born this way. Och det tillhör hennes bästa låtar. Klicka på play under bilden för att lyssna!
 

Kommentarer
Marcus Å

Det är imponerande att hon kunnat bygga upp ett så starkt varumärke, riktigt imponerande!

2011-05-27 @ 08:39:02
URL: http://slipsens.se
anna

åh då måste jag lyssna på den sen. har blivit så besviken på henne på sista tiden. tycker hon plagierat madonna alldeles för mkt i de nya låtar jag hört. Jag menar born this way är ju express yourself rakt av, lite tråkigt.

2011-05-27 @ 10:35:51
URL: http://addspirit.blogg.se/
Kim Ekholm

Vilka snygga hörlurar! =)

Dock kan jag inte lyssna eller se något mer. Är "ej ljud" markerat och går ej ta bort.

Mina två favoriter från albumet är Hair och Judas.

2011-05-28 @ 16:36:46
URL: http://kimza.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback