Laleh sjunger Eva Dahlgren [klicka på bilden för att lyssna]

Jag ger mig, det här är fantastiskt bra gjort. Håller det klart högre än Dahlgrens egna. Jag gillar hur Laleh sjunger i utandningarna och liksom Jacob Hellman - mitt i andningarna. Känslan av små själsskrik, lätt desperat, gör det äkta. Och att gitarren täcker mer än halva kroppen på Laleh förstärker bara känslan av den yvighet hon utstrålar i musiken. Så gillar jag det. Att det är Laleh som lyfts i det här programmet i år är redan självklart. Klicka på bilden för att lyssna på Lalehs version av Ängeln i rummet.



Kommentarer
tildamilda

Men åh! ^_^ Såg du programmet i Lördags? Helt fantastiskt bra. Jag tyckte bäst om Mikael Wiehe's tolkning av 'För att du är här'. Originalet med Eva är dock ännu bättre.

2011-11-07 @ 23:44:10
URL: http://tildaadahl.blogg.se/
Thessan



Ne usch ja gillade inte lalehs version. Kan iofs ha o göra med att laleh sa att hon förknippar låten med "sista dansen på mellanstadiediscot" och valde att göra nån lite mer glad version av de hela medan låten betyder nåt helt annat för mig. Det blev helt fel känsla till en sån vacker låt "/



2011-11-08 @ 11:00:49
URL: http://theresepatricia.blogg.se/
anna

oj jag håller inte alls med kommentaren här innan. jag har alltid sett på låten som ngt sorgligt men den är ju riktigt lycklig egentligen. laleh fick verkligen fram den känslan, älskar det! sen så älskar jag nästan allt laleh rör vid :)

2011-11-08 @ 13:12:29
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback