Deportees nya album är magiskt bra | 9/10 Ingvar

Den 19/10 släpps Deportees nya album Islands & Shores, men det finns nu på Spotify [för premiumanvändare]. Det kommer alltid riktigt bra svenska album varje år, men få album håller så hög jämn nivå som Islands & Shores. Ett popalbum med magiska stunder från början till slut - det här känns som årets bästa album, även om jag håller Lykke Li, James Blake och Vernoica Maggio väldigt högt också. Och just Lykke Li gästar på A new name to go by. Här har man slutat polera låtarna för mycket, slutat tänka på soulen och istället fokuserat på att göra poplåtar som berör med raka melodier. Alla instrument blir till ett tydligt element, alla toner känns i märgen och tillsammans med Peder Stenbergs snygga röst blir Islands & Shores årets vackraste och starkaste vemod. Klicka på bilden för att lyssna på hela Islands & Shores i Spotify. 


Kommentarer
anna

jag började precis lyssna på det, har kommit två låtar och kan redan förstå det du skriver. det här låter riktigt lovande!

2011-10-16 @ 12:53:29
URL: http://addspirit.blogg.se/
Caroline

Jag blev så peppad på första låten från skivan, så jag var tvungen att beställa hela albumet. Älskar Deportees har alltid gjort.

Har precis upptäckt James Blake, hans version av Joni Mitchells "A case of you" är underbar.

Har lagt upp en ny låt på bloggen, med en annan artist, tror du kanske kan gilla den!

2011-10-19 @ 01:19:45
URL: http://ljustid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback